Przyjmowanie i załatwianie spraw
Aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 1960 r., Nr 30, poz. 168 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18.12.1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla zespolonej administracji rządowej w województwie ( Dz. U. Nr 161, poz. 1109 z późn. zm.) oraz Instrukcja nr 1/2001 Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu z dnia 14.12.2001 r. w sprawie zasad pracy kancelaryjnej w komórkach i jednostkach organizacyjnych KWP województwa dolnośląskiego
Czynności kancelaryjne w komórkach i jednostkach organizacyjnych KPP w Dzierżoniowie wykonują kancelarie, sekretariaty oraz pracownicy odpowiedzialni za merytoryczne załatwianie sprawy.